ТРЕНІНГ-СЕМІНАР ДЛЯ ДОШКІЛЛЯ ПРИЮТІВСЬКОЇ ГРОМАДИ
В сучасному світі все більше уваги приділяється формуванню інклюзивного середовища для дітей з особливими потребами. Завданнями освіти стає не лише навчання і виховання, а й створення умов для глибокої соціалізації кожної дитини, незалежно від її особливих потреб.
Щоб допомогти вихователям закладів дошкільної освіти краще розуміти та адаптувати свою роботу до потреб дітей з особливими потребами, інклюзивний центр організував проведення тренінг-семінару. Метою заходу було: підвищення професійної компетентності учасників семінару-тренінгу щодо гармонійного розвитку та виховання дітей з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти.
Програма тренінг-семінару включала в себе різні етапи роботи. Про основні завдання ІРЦ, висновок про комплексну оцінку розвитку дитини розказала директорка комунальної установи Ремезова А.М., про індивідуальні особливості пізнавальних процесів та емоційно-вольову сферу дітей з особливими потребами дошкільного віку повідомила практичний психолог Степаненко О.С. та про використання інноваційних технологій в мовленнєвому розвитку, доповідачка вчитель-логопед Кравцова Л.В.
Під час тренінгу була створена атмосфера взаємопідтримки та відкритості, де учасники могли ділитися своїм досвідом та отримувати цінні поради від фахівців. Були проведені практичні вправи на розвиток уваги, пам’яті, мислення, дихальні вправи, розгляд ситуацій з метою визначення емоційного стану персонажів, які допомогли вихователям підвищувати рівень обізнаності щодо особливостей роботи з дітьми з особливими потребами. Наприкінці заходу учасники малювали мандали кавою, що було корисним для їх особистого розвитку, зняття стресу, покращення сприйняття власного емоційного стану й розуміння дітей, дійшли до висновку, що щоб допомагати іншим, нам самим треба знаходитися у стані спокою і рівноваги.
Фахівці інклюзивного центру сподіваються, що цей тренінг допоможе вихователям долати бар'єри у роботі з дітьми з особливими потребами та впроваджувати ефективні методи в роботу своїх закладів.